Vandal

Primeras pruebas desarrollo VRMMORPG-SAO  por IBM

IkeFC
San d'Orian heir Warrior
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#1  Enviado: 11:19 28/12/2016  Editado: 11:21 28/12/2016 (1 vez)

About IBMxSWORD ART ONLINE

With its reiterations in Manga, Video Games, and a 2012 Anime series, the light novel “Sword Art Online” (SAO) became a surprising hit phenomenon, gaining tremendous popularity not only within Japan, but to an expansive international audience.

Aiming to reproduce the virtual environment illustrated in SAO, IBM has created the opportunity to experience its advanced technologies through SAO’s alpha test, named “Sword Art Online – The Beginning, Sponsored by IBM”.

“What would happen if Cognitive Computing was used in future gaming?” This is a concept illustrated in the world created in collaboration with Sword Art Online.

Event participants will be body scanned to create 3D models for use as avatars, which can also be seen by other players connected through integrated play. All of this could be realized thanks to the innovative online system built with IBM’s cloud service, “SoftLayer”.

IBM’s advanced technologies are creating a transformation, bettering the future for business and people. We are excited to provide this opportunity to experience that future.












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Usuario 65359
#2  Enviado: 11:27 28/12/2016

Interesante proyecto, pero deben resolver el tema de las arcadas que da al jugador el tema de estar en posición estática, sin embargo, engañar al cerebro como que te estás moviendo...

Con la VR tienen ahí un escollo gordo.
hijodepthumeru
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#3  Enviado: 11:47 28/12/2016

Sobre el proyecto VR ni idea, pero esa licencia (SAO) ahora mismo tiene la peor reputación posible dentro tanto del mundo del anime como de los juegos online.
Está bien que discrepes, no puedo forzarte a tener razón.
IkeFC
San d'Orian heir Warrior
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#4  Enviado: 11:48 28/12/2016

En respuesta a Flario (réplica 2).
Interesante proyecto, pero deben resolver el tema de las arcadas que da al jugador el tema de estar en posición estática, sin embargo, engañar al cerebro como que te estás moviendo...

Con la VR tienen ahí un escollo gordo.
Yo creo que si esta tecnología sigue avanzando el siguiente paso será utilizar impulsos cerebrales o  lectura de retina para generar acciones e interactuar sin la necesidad de utilizar físicamente el cuerpo,también pienso que es el talón de Aquiles de esta tecnología,dado que jugar así no es viable y acaba cansando.
Este tema está inactivo y no se puede replicar más.
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