Ys VI: The Ark of Napishtim llegará a PC el 28 de abril

Joseph K.
Aguerrido iconoclasta progresista y salvador de la justicia antorcha en mano
Lugar: Iberia del Oeste · 12253 mensajes · Colección
#1  Enviado: 18:01 26/03/2015  Editado: 18:01 26/03/2015 (2 veces)

gematsu.com/2015/03/ys-vi-and-akibas-trip-undead-undressed-coming-to-pc-this-spring
Formerly only available in North America on the PlayStation 2 and PlayStation Portable systems, Ys VI: The Ark of Napishtim delivers a storyline rich with memorable characters and themes on top of engaging hack-and-slash action RPG gameplay that would go on to influence later Ys titles, setting the foundation that series favorites Ys: The Oath in Felghana and Ys Origin were later built upon. Complete with the original high-resolution graphics and full USB controller support, the PC version of Ys VI: The Ark of Napishtim introduces brand-new features exclusive to this PC version that aim to create a modernized gameplay experience more in line with later Ys entries. Among these features are full widescreen support, the ability to warp among checkpoints, and an optional “Catastrophe Mode” in which healing items can’t be purchased or stored and are instead used automatically on pickup

twitter.com/xseedgames
Today we're announcing two more games for PC release! Ys VI: The Ark of Napishtim and Akiba's Trip: Undead and Undressed! WOOHOO!

Ys VI will feature a brand new "Catastrophe Mode" where you can't purchase or store healing items, they're automatically used on pick-up!
Destroy the core!
Usuario 10747
#2  Enviado: 18:03 26/03/2015

Bravo  Smilie
Joseph K.
#3  Enviado: 18:26 26/03/2015

¿Qué os parece Ark of Napishtim en comparación con los YS que han sacado en steam (TOIF, Origin, Chronicles)? Lo jugué en PS2 hace años y lo disfruté mucho (me hice fan de la saga gracias a esta entrega), pero no estoy seguro cómo está considerado.
Destroy the core!
Joseph K.
#4  Enviado: 03:59 04/04/2015

Ys VI: The Ark of Napishtim - Localization Blog #1

[...]

The translation part was simple: After evaluating our options, we decided that re-translating the game was the way to go. Konami’s official translation, while excellent, features an entirely different tone and different nomenclature from what we at XSEED were looking to produce, and the fan-translation largely followed suit, so it only made sense to give this game a full-on “makeover” to bring it more in line with the rest of the series we’ve had on offer up to this point. To do this, we called in our ringer, Dan: the same Falcom fanatic who translated Ys: Memories of Celceta for us.

[...]

CATASTROPHE MODE.

One of the most daring and unconventional features Falcom added to Ys: The Oath in Felghana, and later carried over to Ys Origin, was the removal of stockable healing items. In vanilla Ys VI: The Ark of Napishtim, it’s very often possible to stock up on powerful healing items, then just spam them during battle with difficult bosses, virtually eliminating the need to discern patterns or strategize. Felghana and Origin remedied this by making it so that healing items were used automatically the moment you picked them up, and since they couldn’t be stocked, they couldn’t be relied upon during boss battles – every boss had to be defeated on a single life bar. This made these two games notably more difficult, but also turned every boss into a sort of puzzle as players attempted to figure out the best way to defeat them (and made traversing the dungeons a little more exciting as well!).

Our newly-added Catastrophe Mode in Ys VI: The Ark of Napishtim, which players can optionally select at the start of play (and combine with any existing difficulty level), mimics this by removing all stockable healing items from the game, instead having them auto-use when picked up via monster drops. To help give players who select this mode a fighting chance, we’ve also replaced Croix’s grocery stock with tremendously expensive yet permanent stat-altering seeds, as well as swapping out all healing items inside treasure chests with a slightly modified version of the “Capla Water” item, which can be used outside of boss battles to cure status effects and refill Adol’s magic gauge but has been stripped of all its restorative powers from non-Catastrophe gameplay.

These excess Capla Waters may seem like a huge boon, but thanks to us also removing all other items that cure status ailments from Catastrophe Mode gameplay, they now represent your only line of defense against poison, confusion, curses, etc. (outside of accessories, anyway), making a certain dungeon (Ys fans know which one I’m talking about!) much more threatening than ever before.

[...]

Add to that all the usual bells and whistles (widescreen visuals, enhanced compatibility, Steam achievements and leaderboards, etc.), and possibly a little something extra if the stars align just right, and you have yourself a fully modernized version of Ys VI: The Ark of Napishtim that can easily stand tall among its brethren.

[...]
Destroy the core!
Piu Muñoz
¡¡¡Es el Cola-Cao desayuno y merienda!!!
Lugar: Fuenlabrada · 23307 mensajes · Colección
#5  Enviado: 23:40 05/04/2015

Aprovechando que me acabo de pasar el Origin y estoy de hype con la saga me ha dado por buscar videos de gameplays del juego en su versión de PS2 y me parece ver que han cambiado el sprite de Adol para asemejarlo más al estilo cabezón visto en Felghan y Origin, no? En PS2 parece que era como más estilizado.
Hazme el amor...¡¡¡¡APRISIOOOOOONAME!!! (Juan Luis Cano-Gomaespuma-) ¡¡¡¡EDIT!!!! La frase en cuestión parece ser que es de una canción de las Azucar Moreno, manda huevos...xD
Pacmancitoo
¿Mande?
Lugar: · 12622 mensajes · Colección
#6  Enviado: 23:55 05/04/2015

Que me lo inyecten en vena.
La generación de Playstation y Xbox en PC. La generación multiplataforma.
Scarr
Starfucker
Lugar: Serengeti · 13574 mensajes · Colección
#7  Enviado: 09:51 06/04/2015

Me alegro por vosotros, yo tengo YS VI Edición Especial desde que salió en 2003 y es una puñetera pasada, para mi gusto mejor que Origin y un poco por encima de Felghana, recomiendo enteramanente su compra, banda sonora de lujo, gráficos que en su momento eran una pocholada y que a día de hoy no han envejecido nada mal, a años luz de la versión mierder de PS2, la cual compré en su momento y me defraudó terriblemente...  Smilie

Mucho han tardado, pues este juego lleva fan traducido muchisimos años, pero nunca es tarde si la dicha es buena...

Comprarlo de cabeza, es una orden  Smilie
Oh yes we´re coming, we´re coming over...
Usuario 10747
#8  Enviado: 09:59 06/04/2015

Yo le tengo muchas ganas, la verdad.

Solo pude probar en su día, por unas horas, la versión de ps2.  Tengo ganas de volver a él y pasarmelo en esta versión, que además pinta mejor que la de ps2.
Hanzo1987
Ninja retirado
Lugar: Xixón · 7907 mensajes · Colección
#9  Enviado: 10:01 06/04/2015

Debo ser un hereje porque vamos reconozco que los videos CG eran una mierda en su versión PS2 pero a mi el juego que me engancho en la saga fue el de PS2 que por cierto salio en castellano y no petardeaba como la versión de PSP que lo hacía injugable.

Yo no me lo pensaba mucho y el que no lo haya catado en su momento que vaya a por él de cabeza.

No todo se resume a numeros, hay elementos como instrucciones DirectX grabadas en el silicio del CPU del Scorpio Engine que dan resultados mejores, tu simplicas todo a "A tiene 5, B tiene 6" y no es asi.
Scarr
Starfucker
#10  Enviado: 10:06 06/04/2015

Debo ser un hereje porque vamos reconozco que los videos CG eran una mierda en su versión PS2 pero a mi el juego que me engancho en la saga fue el de PS2

No es ser un hereje, es simplemente que no jugaste la versión PC en su momento, porque de haberlo hecho, podrias haber comparado y haber decidido cual te gustaba mas, aunque bueno... la respuesta habría sido obvia...  Smilie

Si no se ha jugado la versión PC, la de PS2 sería valida, porque la historia si es la misma, y el desarrollo es igual, pero si lo comparas con la versión PC, no quieres vovler a saber nada del de PS2...  Smilie

Un saludo
Hanzo1987
Ninja retirado
Lugar: Xixón · 7907 mensajes · Colección
#11  Enviado: 10:10 06/04/2015

En respuesta a Scarr (réplica 10).
Debo ser un hereje porque vamos reconozco que los videos CG eran una mierda en su versión PS2 pero a mi el juego que me engancho en la saga fue el de PS2

No es ser un hereje, es simplemente que no jugaste la versión PC en su momento, porque de haberlo hecho, podrias haber comparado y haber decidido cual te gustaba mas, aunque bueno... la respuesta habría sido obvia...  Smilie

Si no se ha jugado la versión PC, la de PS2 sería valida, porque la historia si es la misma, y el desarrollo es igual, pero si lo comparas con la versión PC, no quieres vovler a saber nada del de PS2...  Smilie

Un saludo
Ya será eso revisitando post antiguos del señor jdkluv es decir el post oficial de este juego, es verdad que comentaba que la versión de PC era mejor por motivos evidentes como que va a 60 fps frente a los 30 fps asi que si mejor me callo y tal xD  Smilie  Smilie  y que tenía la CGI Anime que va mucho mejor con el estilo del juego.

Saludos cordiales
No todo se resume a numeros, hay elementos como instrucciones DirectX grabadas en el silicio del CPU del Scorpio Engine que dan resultados mejores, tu simplicas todo a "A tiene 5, B tiene 6" y no es asi.
Scarr
Starfucker
#12  Enviado: 10:17 06/04/2015

En respuesta a Hanzo1987 (réplica 11).
En respuesta a la réplica #10
Ya será eso revisitando post antiguos del señor jdkluv es decir el post oficial de este juego, es verdad que comentaba que la versión de PC era mejor por motivos evidentes como que va a 60 fps frente a los 30 fps asi que si mejor me callo y tal xD  Smilie  Smilie  y que tenía la CGI Anime que va mucho mejor con el estilo del juego.

Saludos cordiales
Bueno, y sin olvidar que puedes jugar a 1920x1080p, yo hace pocas semanas que me dió por volverlo a jugar en PC, y en mi led de 55" a 1080p seguía siendo brutalisimo, y es un juego de hace 12 años...  Smilie

Un saludo
Joseph K.
#13  Enviado: 21:13 17/04/2015

gematsu.com/2015/04/ys-vi-ark-napishtim-dated-pc

Ys VI: The Ark of Napishtim will launch for PC via Steam, the Humble Store, and GOG.com for $19.99 / €17.99 / £13.99 on April 28, XSEED Games announced. The game will be sold at a 15% discount from its regular list price for the first week of its release.

The action RPG, previously only available in North America on PS2 and PSP, will offer PC-exclusive features including a brand new translation, high resolution graphics, ull USB controller support, true widescreen gameplay, the ability to warp among checkpoints, and an optional “Catastrophe Mode” in which healing items can’t e purchased or stored, but instead automatically used on pickup.

Destroy the core!
Mr_D
Lugar: · 7029 mensajes · Colección
#14  Enviado: 21:38 17/04/2015

http://www.worldofys.com/ysvi/

It's the Ys VI Material Collection, baby! Falcom's digital art book for Ys VI, originally included as part of Falcom Special Box 2004, including tons of concept sketches and even PSDs. And we got permission to package it as a free additional download with all versions of the game! (And we even translated all the hand-written dev notes written on some of the images -- which we included *in addition* to the dev notes themselves, so no worries about anything being overwritten!)

-Tom

http://forum.marvelous-usa.com/index.php?showtopic=28078&st=50#entry885200

Van a meter varios extras, hasta un artbook y todo Smilie
Piu Muñoz
¡¡¡Es el Cola-Cao desayuno y merienda!!!
Lugar: Fuenlabrada · 23307 mensajes · Colección
#15  Enviado: 23:20 17/04/2015

Jodó, si le tenemos ya a la vuelta de la esquina en 10 días y encima parece que con una muy buena conversión y cargada de extras. Seguramente me espere a las rebajas veraniegas a echarle el guante, que me he jugado en apenas meses el Celceta y Origin y de momento tengo saciadas mis ansias de Ys a corto plazo.
Hazme el amor...¡¡¡¡APRISIOOOOOONAME!!! (Juan Luis Cano-Gomaespuma-) ¡¡¡¡EDIT!!!! La frase en cuestión parece ser que es de una canción de las Azucar Moreno, manda huevos...xD
Este tema está inactivo y no se puede replicar más.
Buscar en el foro: En foro: Tipo:
Foro de Vandal
Flecha subir