Vandal

Sonic the Hedgehog 2 HD - Nothing can beat the blue blur.

gabla
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#1  Enviado: 14:50 24/06/2014



Ficha Técnica
Nombre: Sonic The Hedgehog 2 HD
Desarrollador: Juego original: Sega / Sonic Team. Adaptación de Sonic Retro
Sistemas: PC Windows 7 / Vista / XP y WINE (se planea portar a otros sistemas operativos)

Actualización 19/04/2012: El proyecto está oficialmente cancelado. Antiguo hilo en vandal aquí.
Actualización 24/06/2014: El proyecto vuelve a estar en marcha: se ha creado un nuevo motor gráfico, gracias a la aportación de un aficionado que hizo llegar al líder del proyecto un nuevo motor con el que recrear todo de nuevo.


Comunicado en la cuenta de facebook de Sonic 2 HD

Hello everyone!
The only thing more surprising than seeing an official post from us here is our announcing that S2HD is no longer dead.

You read that correctly: work has once again begun on Sonic 2 HD! That said, we'd like to give you all a brief tie-in for recent events leading to the project's reboot.

As many of you know, the leading reason behind the project's cancellation was due to the programming element being removed with no possibility of return in its existing form. As of last year, this changed. Before anyone raises the question, no, the former programmer and the S2HD team members have not had a reunion; instead, a fan of the project independently created and submitted his own engine to Vincent, the project leader, for evaluation. After integrating the art assets from the alpha release and successfully testing it, Vincent began to let the rest of the prior team members know, and we've picked up where we left off sans those who are unavailable due to real life obligations. Two other talented programmers have since offered their skills to recreate the game's physics to match the original, and to port the game to the Mac OS platform (the latter of which is still in the earliest possible stage, and we have no estimate on when it will be playable, so stay tuned!).

In response to some of the questions we have seen, the Alpha Release build is officially discontinued and will not get any form of support as we do not have the source code. The next release will be entirely new programming from the ground up.

We'll provide more details in how you can help us out in the next few days. It's good to be back!


En resumen, la versión alpha no va a recibir más soporte ni apoyo. Todo se está rehaciendo con el nuevo motor gráfico. Se contempla la posibilidad, incluso, de una versión del juego para Mac. En próximas actualizaciones se dará más información sobre el progreso del proyecto.

Información de la alpha:



Sonic 2 HD (S2HD) es un proyecto realizado por Sonic Retro. Su propósito es remasterizar el clásico de Sega “Sonic The Hedgehog 2” con gráficos de alta definición  y nueva música, conservando al mismo tiempo la jugabilidad original (que continua  siendo válida hoy en día). S2HD no sólo presentará un remozado gráfico y musical del original, sino que nuevas características serán implementadas. Algunos ejemplos son el multijugador online y nuevos niveles


Jefe de proyecto / Artista de personajes
Vincent

Programador principal
LOst *NOTA: sólo ha participado en la alpha. No pertenece al equipo actual del proyecto.

Coordinador general del proyecto
Canned Karma

Director de animación y gráficos
Scanline99

Coordinador de arte de niveles
Gambit

Coordinador de arte de los enemigos
Cerulean Nightst

Artista
CornetTheory

Música
Tee Lopes




Nótese que estas son las características del motor de la alpha. En cuanto haya información del motor actual se actualizará la información.

Colores Ilimitados
Aceleración por hardware (soporte Direct 3D y OpenGL
Soporte de PNG de 32 bits transparentes (canals alpha soportados)
Se ejecuta en Windows 7 / Vista / XP y WINE (se planea portar a otros sistemas operativos)
Reproducción y looping de música en .ogg
Eliminación de bugs de las físicas originales de Sonic 2
Motor físico fiel al original
Motor escalable escrito desde cero en C++
Sonic, Knuckles y Tails como personajes jugables

Objetivos deseados para el proyecto
Modos multijugador online
Kit de desarrollo de niveles para que el usuario haga sus propias fases
Nuevos efectos gráficos al recoger anillos, hacer spin dash…
Nuevos efectos sonoros
Fases especiales remasterizadas
Secuencia final animada
Hidden Palace Zone

La historia de Sonic 2 HD (en inglés)

The idea of creating a high definition version of Sega's classic Sonic the Hedgehog 2 first appeared on a website called "Alchemist Defined". An artist calling himself Billy had drawn an incredibly impressive piece of artwork, which showed Sonic about to fight the last boss of the game in the "Death Egg Zone". The low-resolution sprites were richly brought to life in this phenomenal piece of artwork: both the background and the characters had been completely remastered. A number of video gaming websites quickly discovered the image and were soon showing it off on their homepages. The question had been posed; "What would Sonic 2 look like in high definition?"

The "Sonic Retro" community had always taken a keen interest in all things related to Sonic's classical era. On December 6th 2007, a member of this community called "Athelstone" found Billy's image and excitedly posted it in the General discussion forums, while asking the very same question - what would it be like? The thread was soon moved to the "Creative Works" section of the forum.

Three months later, on March 8th 2008, a member of Sonic Retro called "Vangar" created a discussion thread asking for a game engine he could use to start work on such a project. The thread gained a surprising amount of interest! Many members of the community quickly began to post concept images of what the game ought to look like. To begin with, fans would merely apply graphical filters to the original low-resolution graphics. A member called "Yarharhar" then posted an image of a completely remastered Sonic, along with a method describing how he had drawn it! It was not long until a member of the community called "Vincent" was so inspired by Yarharhar's effort, that he took it upon himself to begin remastering a whole set of Sonic's character frames. Sonic 2 HD had begun!

However, the most difficult tasks still lay ahead of the project. How would we organize ourselves to achieve this goal? What game engine would be used to make it a reality? One possibility was to use a modified Genesis emulator, which would display the graphics from the original game ROM in high definition. However, it was decided that this would be far too limiting for the project. This is because the bugs and slow downs from the original game would be replicated, rather than fixed and improved upon. It would also be impossible to expand upon the project if its foundation was just an emulator.

Another possibility was to use a custom made engine that had already been created. A member of the community called "Taxman" had already created a popular Sonic engine called "Retro Sonic". Unluckily, the physics in his engine were not yet close enough to the original genesis series for it to be used (despite the fact that Taxman's engine boasted an incredibly impressive level development kit for designing original Sonic levels). It was likely that Taxman would eventually perfect the physics in his engine - but rather than wait for him to accomplish this, the community thirsted for the Sonic 2 HD project to move forward.

After a time, a staff team had been formed. Since Vincent had already remastered many of Sonic's frames, he became the project leader and the lead artist. A member called "SANiK" had even created an online database, which allowed contributors to upload all of their artwork, while members "Athelstone" and "Blue Streak" coordinated some of the community's contributions while giving suggestions and guidance to other project staff. Eventually, the administrators of Sonic Retro granted us our own community forum for the Sonic 2 HD project - but we still didn't have an engine!

Members of the community were starting to cast doubt upon the project - was it really going to become a reality or not? Then, out of the blue, a long-running member of the community called "LOst" privately informed the project staff that he had already been developing his own engine for a number of years and would like to be a part of the project. The staff were astounded at the accuracy of his physics, since they were based upon Sonic 3 (which fixed many of the bugs present in Sonic 2's physics). We finally had an engine! On September 15th 2008 the first technical demo of Sonic 2 HD was released - Sonic has returned!


Mientras que el sprite visto por primera vez en la demo técnica de Sonic 2 HD era muy fiel al original, también compartía sus limitaciones: el número de fotogramas era el mismo que en el original, y en alta resolución peca de falta de fluidez. Para darle a Sonic un toque en alta definición, era necesario reahacer la animación

Así, se dispuso suavizar la animación duplicando el número de fotogramas. Basándose en un boceto previo, se pasó al modelo final, en el que la fluidez es notoria







Se actualizará cuando liberen material con el nuevo motor gráfico.



Nótese que el material mostrado es de la alpha.


Teaser trailer



Concept de la fase de bonificación


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gabla
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#2  Enviado: 14:54 24/06/2014

Me reservo esta réplica. Perdón por si hay algún enlace mal dirigido, tengo que revisar la información disponible y actualizar imágenes, a ver si puedo hacerlo estos días, pero quería abrir el hilo (ya que el otro está inactivo...) para que la gente pudiese comentar sus impresiones por aquí.
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ZeroP
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#3  Enviado: 14:59 24/06/2014

Genial Post Oficial  Smilie Menuda alegría me he llevado al ver que van a continuarlo  Smilie

Entre Sonic Souls y este son los mismos fans los que más alegrías me están dando  Smilie
Es que Sonic Boom me ha dejado muerto como fan ... Smilie  
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ShioBelmont
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#4  Enviado: 15:19 24/06/2014

Donde dicen que lo van a continuar?
http://www.tremorgames.com/?ref=54500
ZeroP
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#5  Enviado: 15:26 24/06/2014

En respuesta a ShioBelmont (réplica 4).
Donde dicen que lo van a continuar?
Emm ... si lees el principio del post oficial verás que han hecho un comunicado por Facebook anunciando que continúan con el proyecto utilizando otro motor gráfico distinto  Smilie  Guiño
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Jimmytrius
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#6  Enviado: 15:50 24/06/2014

¿Se retoma el proyecto, entonces? Genial Sonrisa
borijo
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#7  Enviado: 17:07 24/06/2014

Que alegría!!!
A ver si empezamos a ver cosillas nuevas pronto!!
Yuri-Meza
Storywriter
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#8  Enviado: 21:09 24/06/2014

¡Oooooh, qué bien! Hace tiempo que me enteré de la existencia de este proyecto, pero por desgracia lo habían cancelado.

Estoy expectante por ver cómo queda todo y, por supuesto, jugar. Smilie
//"VANILLAWA!" ( ̄ˇ ̄) // | // " I Know That Feel Bro..."// "That must be his weak point." "What makes you so sure?" "Cause having a crystal sticking out of your tail is just weird." // "A great force, the power it holds can bring forth either salvation or destruction, at the whim of the user" // "Stand tall and shake the heavens" // "IUSTORUM AUTEM SEMITA QUASI LUX SPLENDENS PROCEDIT ET CRESCIT USQUE AD PERFECTAM DIEM" "I love chicks❤" "Sorry, Dante... I'm baggin' this bitch!"
Daniley
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#9  Enviado: 21:54 24/06/2014

Me he enterado por casualidad de que retomaban el proyecto y me he llevado una gran alegría. Espero que las físicas del nuevo motor sean tan parecidas a las del original como las del motor anterior.
DChuriaque@gmail.com
Sockles
Omae wa mō shindeiru
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#10  Enviado: 01:01 25/06/2014

Grandísima noticia.
http://osetso.wix.com/oreirb-ats
gabla
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#11  Enviado: 12:10 26/06/2014

Actualización 26/06/2014



El equipo está buscando un animador y un diseñador gráfico. No sé si alguien está interesado, pero en la imagen están todos los datos.

Lo que han colgado en facebook:

You can choose a specific role to fill by submitting the corresponding example to S2HDStaff@gmail.com. Once this has been done our team leaders will review the submissions and reach out to you for direct contact.

Animator: do you like bringing art to life?
Please show us either an animation draft or a set of animations that best represents your skills.

Graphics artist: are you an experienced Photoshop user who knows vector art and blending modes?
You can submit an example work based on Chemical Plant Zone done in art style of S2HD as seen in the alpha release. This could either be one of the badniks, one of the more recognizable level art pieces from the zone itself, or an entire screen, it's all up to you! We are looking for a degree of artistic license in the example so long as the design is distinct to CPZ. Concepts are welcome, but concept progression to a more polished piece is preferred.


Puedes optar a uno de los puestos remitiendo el correspondiente ejemplo a S2HDStaff@gmail.com. Una vez hecho, los responsables del equipo revisarán la documentación y se pondrán en contacto directo con el interesado.

Animador: ¿te gustaría hacer que el arte cobrase vida?
Muéstranos unos bocetos de animación o un conjunto de animaciones que represente fielmente tus capacidades.

Diseñador gráfico: ¿eres un usuario esperimentado de Photoshop que domina el arte vectorial y los modos "blending"?
Puedes remitir un ejemplo basado en Chemical Plant Zone realizado en el estilo de S2HD tal y como fue mostrado en la alpha. Esto puede ser uno de los badniks, uno de los elementos característicos de la zona o una captura de pantalla. ¡Depende de ti! Buscamos una cierta reinterpretación de CPZ aún manteniendo los elementos distintivos de la zona. Los conceptos serán bienvenidos, pero preferimos conocer la progresión entre el concepto y un estado más avanzado.
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ZeroP
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#12  Enviado: 12:37 26/06/2014  Editado: 12:38 26/06/2014 (2 veces)

¡Pero qué maravillosos que son los diseños originales tratados con cariño!  Smilie

Ojala Sega lo rescate de una putísima vez, pero en condiciones, sino que se estén quietos y se vayan a la mierda, que ya me tienen muy quemado ...   Tristeza  Smilie
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Invoke
BLRBLRBLRBLRBLR
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#13  Enviado: 19:11 28/06/2014

Es genial que hayan retomado el proyecto, me dio mucha lastima cuando lo cancelaron la ultima vez. ^^!
Prilin
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#14  Enviado: 19:42 10/08/2014

Bah..
Apodo en Nintendo Network:     ■♂♭♪♀★↓↑˛æ      Noobs&Casuals Cup: 6882 0444 1131
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#15  Enviado: 20:47 19/09/2014

Han actualizado cosillas tras una época de sequía.

En esta página, cambios visuales en Hill Top Zone

Nuevas animaciones para las lianas que se rompen y otras cosillas.

Y también han puesto una imagen nueva que es hamor del bueno:



Smilie
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