Crytek ficha al nucleo principal de Vigil

Usuario 81762
#1  Enviado: 22:19 28/01/2013  Editado: 22:19 28/01/2013 (1 vez)

Crysis developer Crytek is coming to America.

The newly-formed Crytek USA Corp. will be located in Austin, Texas, and headed by CEO David Adams, the former GM and co-owner of local Darksiders developer Vigil.

Adams will oversee a team of "35 experienced developers" consisting of "some of the brightest development talent in the industry," according to a statement given to Gamasutra. Though we've yet to confirm this for sure, a representative strongly hinted at the possibility that this staff may have several other veterans from Vigil, whose days appear to be numbered after bankrupted owner THQ failed to find it a buyer.

When asked if the new Austin studio was essentially a purchase of Vigil Games, Crytek rep Jens Schafer told us Crytek USA is "more like a new start for [the team at Vigil]." We're following up for more details.

A new studio could be good news for a crippled Austin game development community. In addition to Vigil's slow death, the last eight months alone saw a major reduction at Starhawk developer Lightbox, a near-shutdown of Zynga Austin, and a restructuring of BioWare Austin.

Crytek USA is the Frankfurt, Germany-based company's 9th worldwide studio, and its first in the United States. Its other studios are located in the Ukraine, Hungary, Bulgaria, Seoul, Nottingham, Shanghai and, most recently, Istanbul.

In addition to the Crysis and Warface series, Crytek is also the developer of the CryEngine game engine.

The company is currently working on Homefront 2, the license for which it acquired from original publisher THQ in its bankruptcy auction.

Imagen

En Gaf por su parte supuestos insiders confirmados por los Mod estan diciendo que s ehan hecho con la licencia de Darksiders y del nuevo proyecto en el que trabajaba Vigil.
pachamelon
Lugar: · 19368 mensajes · Colección
#2  Enviado: 22:50 28/01/2013

Pues si se han hecho con Darksiders, perfecto xD
Usuario 204559
#3  Enviado: 22:51 28/01/2013

pues crysis y darksiders no tienen mucho en común que digamos
josepes
Nazio pa mata !!!
Lugar: El infierno · 5393 mensajes · Colección
#4  Enviado: 23:06 28/01/2013

Pues me alegro , sobretodo si de verdad su nuevo proyecto eran tan impresionantes como ellos mismos decian
¿¿¿ QUÉ HAY DE NUEVO, VIEJO ??? PSN-> Josepes / Tag->Josepes / MSN-> tylerdurdendice@hotmail.com
Jimmy79
A gusto jugando online
Lugar: · 16696 mensajes · Colección
#5  Enviado: 23:11 28/01/2013

Bien, bien y bien!!!!
Naer
Games can't fail, only developers can
Lugar: Ciudad 17 · 19157 mensajes · Colección
#6  Enviado: 01:34 29/01/2013  Editado: 01:37 29/01/2013 (1 vez)

Ojala sea verdad. ¿No hay confirmacion? Seria todo un soplo de aire fresco y variedad para crytek, algo radicalmente diferente a sus trabajos habituales.
¿Alguien me podria explicar por qué internet esta lleno de paladines que salvaguardan la integridad y el honor de multinacionales a las que les importamos una putisima mierda?
Demonio
Lugar: Mallorca · 5918 mensajes · Colección
#7  Enviado: 01:39 29/01/2013

Si de verdad se han hecho con la licencia y con gran parte de su plantilla.... PERFECTO

Cryengine es muy buen motor, y como es evidente utilizarian su tecnologia para un supuesto darksiders 3

Veremos si es verdad y la historia tiene un final "feliz". Aunque me da que con suerte se han hecho con parte de la plantilla y la licencia se va a tomar por saco :/
Una vez me enfrente a mi reflejo oscuro.. a diferencia de link yo no conseguí vencerle... | Tengo mas vidas que un gato y salto como un cabron | Gamertag: Arek Demonio  Codigo Amigo Wii: 8536 5629 2607 5638 PSN ID: Arek_Demonio
morromocotudo
Lugar: · 13326 mensajes · Colección
#8  Enviado: 19:42 29/01/2013  Editado: 19:46 29/01/2013 (2 veces)

El presidente de Crytek desmiente que vayan a adquirir la IP de Darksiders:

Yerli also made clear that Crytek was not intending to purchase THQ's Darksiders IP.

El nuevo estudio cuenta con 35 empleados, algunos de ellos ex de Vigil:

Crytek USA is made up of 35 game developers -- some from Vigil's core team (but not the whole studio) and a number of Austin-based developers who were looking for new jobs.

El estudio se centrará en juegos online y producciones triple A:

"It would be pretty much safe to say that this team will be working on online games." He added that Crytek USA will focus on "online games and kick-ass triple-A productions."

Fuente: Gamasutra
Usuario 103540
#9  Enviado: 19:47 29/01/2013

Esperemos que hagan aventuras como Darksiders. Aportaban mucho en un momento en el que escasean.
Este tema está inactivo y no se puede replicar más.
Buscar en el foro: En foro: Tipo:
Foro de Vandal
Flecha subir