Vandal

[Post Oficial]-][PHANTASY STAR ONLINE 2][- Episode 2 en Verano!

FvG..
Lugar: Radaxian · 9567 mensajes · Colección
Xbox LiveSteamBlogEnviar mensajeAgregar amigoVer relación
#46  Enviado: 13:34 14/04/2012

¡Enhorabuena!  Smilie

Yo me registré tarde así que dudo que me lo envíen.
Mucho lío xD
Animando :P
Ferr
Chugiwara
Lugar: Coco ★ Tapioka · 16929 mensajes · Colección
#47  Enviado: 13:15 17/04/2012  Editado: 13:19 17/04/2012 (1 vez)

En respuesta a FvG.. (réplica 46).
¡Enhorabuena!  Smilie

Yo me registré tarde así que dudo que me lo envíen.
Mucho lío xD
Mersi Smilie

Los creditos del juego

Estan tanto en japones como en ingles.... Smilie

Para los interesados en la BSO, segun los creditos el director de sonido es Hideaki Kobayashi, al igual que PSO y PSU, y como compositores estan el mismo, Kenichi Tokoi (que no trabajó en PSO, pero si en PSU, diversos Sonics y Space Channel 5) y Tadashi Kinukawa (que no ha hecho muchas conocidas, lo mas notoria la BSO de PS0).

Curioso como Fumie Kumatani (la compositora de PSO junto con Kobayashi) no haya trabajado...
Strobe Action!
Maki Nomiya
Administración
Lugar: TGN · 15517 mensajes · Colección
SteamTwitterBlogEnviar mensajeAgregar amigoVer relación
#48  Enviado: 14:40 17/04/2012

Me gustaban mas los creditos del Pso original.. o del pso 1/2 , porque aparte de las letras te salia el anillo mitico de Red Ring Rico ytras eso  instantaneas en el juego de diversas cosas .., la espada de Flow... nose.. Ahi se ve todo super soso (aunque la musica sea acertada)

Et erunt signa in Sole, et Luna et stellis. Et presura gentium prae confusione sonitus maris.
-Khazar-
Red Mage
Lugar: Eorzea · 1335 mensajes · Colección
PlayStation NetworkXbox LiveSteamTwitterEnviar mensajeAgregar amigoVer relación
#49  Enviado: 23:40 17/04/2012

Qué grande los creditos del PSO :3 ademas q las imagenes que salian a lo largo de los creditos salia tu personaje creo, aunq no fueran realmente instantaneas q te tomaran a lo largo del juego.
Ferr
Chugiwara
#50  Enviado: 23:54 17/04/2012

Igualmente los creditos del PSO2 creo que estan en el menú, no en el final del juego como en el 1.

Bueno xaxos, el jueves es la beta, alguien mas la tiene excepto yo y landman?
Parece que los ingleses se iran al Ship 2. Allí iré yo tambien..
Strobe Action!
Maki Nomiya
Administración
Lugar: TGN · 15517 mensajes · Colección
SteamTwitterBlogEnviar mensajeAgregar amigoVer relación
#51  Enviado: 00:18 18/04/2012

En respuesta a -Khazar- (réplica 49).
Qué grande los creditos del PSO :3 ademas q las imagenes que salian a lo largo de los creditos salia tu personaje creo, aunq no fueran realmente instantaneas q te tomaran a lo largo del juego.
Si que salia tu perso ^^ , la verdad es que eran unos buenos creditos
Et erunt signa in Sole, et Luna et stellis. Et presura gentium prae confusione sonitus maris.
-Khazar-
Red Mage
Lugar: Eorzea · 1335 mensajes · Colección
PlayStation NetworkXbox LiveSteamTwitterEnviar mensajeAgregar amigoVer relación
#52  Enviado: 01:13 18/04/2012

En respuesta a Ferr (réplica 50).
Igualmente los creditos del PSO2 creo que estan en el menú, no en el final del juego como en el 1.

yo aplique para la beta pero nada :/
Lugar: · 4 mensajes · Colección
Enviar mensajeAgregar amigoVer relación
#53  Enviado: 03:45 18/04/2012

Poes a mi me llego un mensaje que estaba dentro ...
pero ya no se como bajarlo o me tengo que esperar hasta el jueves para poder bajarlo o como? xD
no se si me podrian ayudar =)
Lugar: · 4 mensajes · Colección
Enviar mensajeAgregar amigoVer relación
#54  Enviado: 03:47 18/04/2012

En respuesta a Ferr (réplica 50).

yo tambien aplique =D ... hay que ver quienes aplicamos para jugar juntos Guiño
landman
Lapucha
Lugar: Motavia · 374 mensajes · Colección
PlayStation NetworkXbox LiveEnviar mensajeAgregar amigoVer relación
#55  Enviado: 06:41 18/04/2012

En el correo que os mandaron hay un link terminado en "cbt", le dais, entráis con vuestro id, le dais al botonaco rojo y a partir de ahí ya hay varios pasos a seguir con imágenes, y la web es "traducible" por google. Mejor lo bajáis ahora porque la idea de ir enviando emails de forma escalonada era para no saturar los servidores con todas las descargar al mismo tiempo.
(JP)PSO2 Player ID: Landman Personaje: Lynn
Ferr
Chugiwara
#56  Enviado: 08:24 18/04/2012  Editado: 08:26 18/04/2012 (1 vez)

En respuesta a -Khazar- (réplica 52).
En respuesta a la réplica #50
yo aplique para la beta pero nada :/
Mira a ver que no lo tengas en spam

Para mikesoul300:
entra en el link del mail y ves aqui

ahí veras la descarga
Strobe Action!
Ferr
Chugiwara
#57  Enviado: 13:52 18/04/2012  Editado: 13:55 18/04/2012 (2 veces)

Un poco de nueva info

Sakai updated this morning with a recap briefing of the closed beta. There are some changes though. As always, I guess nothing is really set in stone at this point.

There’s going to be 5 ships to choose from when the Beta starts. Even though you’ll see Ship 6 through 10, those aren’t available. Unlike previous games, you can’t move your character to different ships, so please choose a ship you and your friends will play on. When you want to make another character on a different ship, you need to purchase the right to do so with Arks Cash.

When you start the game you can play the tutorial. Then afterwards you get the Matter Board to start your story.

Even though there are some elements that require Arks Cash, you can still play the majority of the game for free. Like for example, in PSU you would only be able to access your storage box in your room (My Room requires Premium Course). However in PSO2, the storage box is accessible even from the Camp Ship and Arks Lobby.

You could read the visiphone from the Arks Lobby too. It now displays the weapon collection like from the Phantasy Star Portable series.

You can also do Client Orders, which give you various rewards and experience points. (Try these out too because it will be slower to level up in the closed beta compared to previous tests.)

You can enjoy the majority of the game for free without the need to purchase Arks Cash. But for those who’d like to use Arks Cash, there’s a “Premium” pack you can purchase.

You should also try out the Friend Partner system that lets you use your friend’s character. It will even use the phrases that your friend registered as Auto Words. Only registered friends can be used as Friend Partners. Don’t forget that you can collect FUN points by doing quests with them.

Based on alpha test 2 feedback, they improved it so that you can meet other parties easily. (You can set participation limits for Multi Party Areas if you want.) So even if you are soloing you can meet other parties too.

Now there’s also a ranking menu to see how you compare in the “Interrupt Event Ranking,” there’s even a weekly ranking too.

Then there’s FUN! You can collect FUN by complimenting other players by telling them “Good Job” through a menu. With the FUN you collect you can play the FUN Scratch Gacha. You can win various items.

In the main menu, look for a shopping cart icon. It lets you access Arks Cash shop and scratch features.

Now it was announced that players would receive 10,000 ARKS Cash in the Closed Beta. Since they decided that the price for AC content would be as low as 10AC, they will distribute 1000 AC instead. You should be able to enjoy enough ARKS cash content with this amount.

Now there are some changes to things that were previously mentioned. Before there were going to be 2 types of ARKS Scratch, one with (Various Items) and (Clothes Only). In the closed beta test, the clothes only version won’t be seen, but instead they will have 2 types of Arks Scratch that feature various items.

You’ll be able to purchase costume color variations in the Closed Beta. By the time the official game comes out, you can purchase new costumes and they have plans to bring back the (Clothes Only and Various Items) Arks Scratch.

Para los participantes de la beta, tendremos 1000 puntos ARK para gastar en lo que queramos durante la beta, para probar la funcion.

Tambien explicar la opcion de pago mensual del juego final

The Premium Set includes 30 days access to open your My Room/My Shop, Expanded Storage, and Item Trader functions. You can purchase some of these options individually too. Having the premium set allows you access to an area called the Premium Block.

bumped.org/psublog/

Añadidos de la beta respecto a la alpha

Arks Cash

All Arks Cash (AC) items are set at 10 AC for the closed beta
   Each tester will recieve 1000 AC to use.
   You can't purchase more AC during the testing period
   The items in the store and scratches (gatcha) will be limited during the beta and will change for the official launch

FUN

FUN can be gained by logging in, using AC, using certain aspects of the game (Good Job!), and as a reward for being in the top three for the weeks ranking
   FUN can be used in a FUN scratch
   The contents of the FUN scratch will change for the official launch

Races

Human, casts, and newmen will be available, just like the official launch

Character Creation

Only a limited amount of costume items will be available in the closed beta
   Players will only have one character to begin with.
   New character slots can be purchased with AC
   New costumes, accessories, and character voices
   The "Cat Ears" accessory will now match your hair color
   Characters can be saved and loaded as files on your computer
   New facial variations for male and female characters
   The Beauty Shop will allow you to change your character in game
   You can now get parts and clothing in game (you couldn't do this in the alphas.)
   Parts and clothing can be equipped from the equipment menu

Classes

The max level for the closed beta is 20
   Classes can be changed at the class counter
   Raising a character to level 10 in any class will mean that account will recieve a "Weapon Hologram" room decoration in the open beta

Skill Trees

Skill trees for all classes have been completely changed
   New skill trees can be added by spending AC allowing you to take you character in a different direction

Play Records

Titles are now available from the title counter
   Item collections and player records are visible from a visi-phone

Player Related Battle

Partisans, launchers, and talis weapons are now usable
   On death, you can choose to return to the camp ship or use a scape doll if you have one
   You can now switch between different subpalletes like you could with your main pallete

Enemy Related Battle

Several new enemies including the new boss Dark Ragne
   Boxes appear after defeating bosses instead of bosses dropping items
   Destroying parts of boss enemies increases the number of boss boxes
   Boost enemies will appear
   Starting enemies are weaker because they were found to be too strong
   Some enemies have been tweaked graphically to better fit the PSO2 world
   Some dragon-type enemies now have voices

Mags

By rasing any class level to 10 and completing a specific client order allows you to obtain a mag license. This lets you own and use a mag
   Mags evolve in to their second stage at level 50
   Mag levels are capped at 99 in the closed beta

Lobby

New lobbies have been implemented in the closed beta

Quests

2 new quest types: Story and Emergency
   You can invite NPCs and friend characters from the new Partner Terminal in the camp ship
   It is now easier to join other parties in an MPA than it was in the second alpha
   You can see more information about quests at the quest counter, including 7 days worth of data on drops, special effects, and enemies
   The Medical Center will sell temporary (1 mission) stat boosting drinks
   Certain missions now feature smaller maps than before

Interupt Events

There are new and different types of Emergency Trials
   A bug where enemies spawned indefinetly has been fixed

PSE

New PSE variations exist
   The various PSEs have been renamed
   An "omen" system has been added to predict PSEs
   PSE effects, chances, and PSE bursts have been rebalanced

Story

The prolouge and first chapter of the story will be available
   Starting a new game starts a tutorial story quest
   The matter board will be available
   Story events can happen anywhere

Client Orders

The client order system will be available.
   Rewards for completing client orders include things like items, exp, and expansions to your palletes
   Accessed by completing parts of the matter board

User Interface

The main menu has been made easier to navigate
   PAs now say what weapon they are used for on the first line of the item description
   Disks for PAs and techs already learned will appear greyed out in your inventory and storage
   Units can now be customized while equipped
   Chat shortcuts will now show the first line of their settings when displayed with the quick menu
   An icon in the middle of the main pallete will show what mode weapons like gunslashes are in
   The "message recieved" icon was made larger
   A tab for system messages has been added to the message system
   A message will appear in the chat box when after a screenshot has been taken to assure you it actually happened

Controls

More compatible game pads
   You can now switch between normal and direct chat with the scroll-lock key
   Holding control and pressing a number key will let you use your sub-pallete while in direct chat mode
   Camera speed can be changed in the options menu
   Sped up the switch to character front function
   Added the option to change zoom setting for the mouse wheel
   Removed auto-run as a default for game pads
   Added a "switch targets" option for game pads
   No more virtual full screen
   Increased the number of player models that can be displayed on-screen to 160
   Added several formats for screenshots
   Added the option to not use auto-words or show auto-words in the log

Communication

Arcs Cards
   Ability to create teams added
   Can send "Good Jobs" to players with comments
   Symbol Art system
   Whispering added
   Friend Partners, the ability to take friend's characters on missions
   Item trading is now possible for those who spend purchase a Premium Set with AC
   Items that you equip are bound to your character and can not be traded or sold in player stores
   The ability to immitate another player's lobby actions has been added
   New emoticons have been added
   Added new rule variations for auto-words
   New lobby animations
   When word bubble combine, they now use the last person's word bubble
   A party history function has been added to let you see who you played with before
   You can now recieve notifications when specific friends log on

My Shop

Must rent the ability to open a shop with AC
   You don't need a room to open a shop
   The lowest price you can set on an item is 1000 meseta
   You can search by special ability when searching player shops

My Room

My Rooms need to be rented with AC
   3 Day room tickets are available in the FUN scratch
   Player rooms now have locks where groups of players can be prevented from entering
   New Scenery Passes allow you to change the view from your appartment
   Weapon Hologram items allow you to display a weapon you have as a decoration in your room
   A juke box room decoration will allow you to change the background music in your room
   Some decorations now have special actions when you use them
   You can now place small decorations on tables or desks
   The Shop Counter decoration allow players to access the shop of the owner of the room it is placed in

Item Lab

The option to use an item to reduce the failure penalty when grinding items has been added
   An item to change the element of a weapon to whatever you'd like when strengthening elements has been added
   An item to add an additional special effect has been when moving special effects has been added

Tekkers

Weapons that drop during a mission have a chance to show up as "SPECIAL WEAPON"s
   Tekking these weapons allows you to pick the element and a special effect for it. An additional special effect will also be added to the weapon at random

Rankings

Only a portion of the ranking system will be available in the closed beta
   Players are ranked against other members of the ship they play on
   Two rating types exist: "Interupt Ranking" and "Weekly Ranking"
   Interupt Rankings are rankings announced randomly several times a day. In the beta, these will be who can defeat the most of a certain enemy in an hour.
   Weekly Rankings include things like number of room visits and numberof rare containers destroyed
   The top three players in any ranking recieve FUN as a reward

Specs

The game has been optimized to run better on PCs that meet PSO2's minimum specs

Balance

The balance in the closed beta represents what will likely be the balance for the launch version of PSO2 but this is subject to change

Character Data

Character data from the closed beta will not be carried over in to any upcoming version.

copy-paste de PSOW

Me interesa las skill trees de AC, aunque sean de pago.. Podrian hacer que tuviese un Hunter con magia, como en el PSO original? veremos..
Strobe Action!
landman
Lapucha
#58  Enviado: 19:43 18/04/2012

Por el momento lo de la skill tree solo se refiere a poder configurar de una forma diferente la misma clase, y usar una u otra, no combinar skill trees, aunque no descartan más clases para más adelante, y si lo hacen pues serán clases híbridas.

Que putada que la tienda y el cuarto no vayan juntos x_x veremos los precios individuales... y veremos el precio del pack premium.... por el momento expandir el storage por un mes ya han confirmado que son 500 yens...
Ferr
Chugiwara
#59  Enviado: 20:40 18/04/2012  Editado: 20:41 18/04/2012 (1 vez)

En respuesta a landman (réplica 58).
Por el momento lo de la skill tree solo se refiere a poder configurar de una forma diferente la misma clase, y usar una u otra, no combinar skill trees, aunque no descartan más clases para más adelante, y si lo hacen pues serán clases híbridas.

Que putada que la tienda y el cuarto no vayan juntos x_x veremos los precios individuales... y veremos el precio del pack premium.... por el momento expandir el storage por un mes ya han confirmado que son 500 yens...
Pero la tienda y la habitacion si van juntos , no? almenos es lo que entiendo ahí.

"The Premium Set includes 30 days access to open your My Room/My Shop, Expanded Storage, and Item Trader functions. "

Por cierto, mañana hay mantenimiento de Sega ID, y afectará al login de la beta.

El horario es de 2 a 6 en Japon, lo que calculo que será de 7 a 11 de la tarde-noche aquí.

Ahora, mientras este de mantenimiento no se podrá jugar porque no irá el login, pero al no ser mantenimiento del server, me pregunto si dejando el keko dentro podrias jugar esas horas...
Strobe Action!
landman
Lapucha
#60  Enviado: 21:02 18/04/2012

Vaya, la única franja horaria que me era compatible mañana XD

Si lees lo que has pegado verás que son 2 cosas distintas, también pensaba lo contrario:

"You don't need a room to open a shop"

Sabía por la alpha que puedes vender y comprar en tiendas de jugadores desde el lobby, sin necesidad de moverte a sus cuartos, así pues gracias a eso podrás tener tu tienda sin necesidad de tener un cuarto.
Buscar en el foro: En foro: Tipo:
Foro de Vandal
>
Flecha subir