Vandal

Dragon´s Lair para PSP

De-mon
Riskbreaker
Lugar: Mountain Knot City · 54545 mensajes · Colección
#1  Enviado: 11:29 03/01/2008

Dragon´s Lair, el mítico juego de dibujos animados/aventura gráfica, aparecerá en PSP. Incluirá dos modos de juego.

“From a players perspective you can choose to play an arcade accurate version simply called Arcade mode, or you can opt to play the more unique Director’s Cut mode. The Arcade mode is exactly what its name implies; a genuine arcade accurate version of the 1983 arcade game with LEDs for scores, featuring the same semi-randomness of the scenes being played. The Arcade mode was implemented to maintain the current hardcore fan base of Dragon’s Lair, which is quite large in numbers, and naturally also because never before has there been an arcade accurate version on any handheld."

"The Director’s Cut mode is very different. One difference is that the Director’s Cut mode features 5 lives instead of the typical 3 lives for Arcade mode. Another difference is that Director’s Cut mode features extra scenes, such as a scene where Dirk the daring has to cross a drawbridge and avoid getting killed by tentacles. This video footage existed in 1983 but was never used in the North American version, only in the European version of the arcade. In Director’s Cut mode, this is always the very first scene you play, as it gives a nice introduction to the player beginning the adventure. The laserdisc from 1983 had a lot of video footage that was never made available to the player in 1983. All this extra footage is now available in Director’s Cut mode, and the amount is quite substantial. Another important difference is that back in 1983, the game played somewhat “semi-random”; some scenes, such as the falling platform, was played no less than 4 times during a single game play session! To new players who has never played Dragon’s Lair before, it’s highly confusing that you need to play the same sequence over and over again, and unlike Arcade mode, the Director’s Cut mode is based on a more linear adventure approach where the scenes are not really played semi-random, but rather in a specific sequence carefully conceived and invented by our Technical Producer, Dave Hallock, who is, without doubt, the worlds leading expert on Dragon’s Lair. Dave Hallock is also one of the few people who has ever reversed engineered the original ROMs, and improved flaws in the original game from 1983."

" But this is only the beginning! In addition to an extra scene, more video footage, more lives, and more logical scene sequencing, the Director’s Cut mode also features a unique scrolling castle showing new players how they are currently progressing throughout the adventure to save princess Daphne. In Director’s Cut mode, you don't play to achieve the highest score; scores doesn’t exist in Director’s Cut mode! You play to save the princess, and the game play experience for a player who has never played Dragon’s Lair before will love the unique Director’s Cut mode. In Arcade mode you have the old-school audio effects, while in Director’s Cut mode we have added more “modern” audio effects to the game. Director’s Cut mode is also the only mode featuring the unique Sony PSP features."

" To summarize, the Arcade mode is for the hardcore fan who wants to play the game from 1983 – unedited from 1983. Director’s Cut mode is aimed at new players more familiar with the Sony PSP as a handheld, but no prior experience to Dragon’s Lair, who seeks an arcade adventure experience featuring fantastic visuals and unique controlling mechanisms “, Olsen concludes.
Mensaje escrito por un profesional. No lo intente en su casa.
Lleonard_Pler
Lugar: Neo Tokyo-3 · 13835 mensajes · Colección
#2  Enviado: 12:11 03/01/2008

Una buena noticia, estoy seguro de que los dibujos del juego lucirán de maravilla en la pantalla de PSP. Compra segura.  Smilie
Wolf_1
Lugar: · 14648 mensajes · Colección
#3  Enviado: 12:18 03/01/2008

Joder, que guay!! Nunca los jugue y siempre les he tenido ganas.

Una buena oportunidad para probar este clásico.

Solo sale la primera parte o la trilogía?
RetroLover
De-mon
Riskbreaker
Lugar: Mountain Knot City · 54545 mensajes · Colección
#4  Enviado: 12:25 03/01/2008

También sale para DS, lo he visto ahora, y no se si se sabía ya o no. La noticia se pondrá en Vandal así que ahí estarán todos los detalles.

La noticia hace referencia a la primera parte, pero supongo que después saldrán el resto. La versión PSP incluye ese modo Director’s Cut con todos esos extras que se comentan (más escenas, más vidas, más videos, y mejor audio.

Veces editado: 1
Última edición: 03/01/2008 12:28
Mensaje escrito por un profesional. No lo intente en su casa.
-_-Strom-_-
Hemos vuelto a nacer y esta vez con estrella
Lugar: España · 18359 mensajes · Colección
#5  Enviado: 13:49 03/01/2008

Ahora que traigan tambien el Space Ace,como flipaba con este en el Amiga y eso que solo tenía que darle al boton en un determinado momento,rollo QTE de Shenmue.

Veces editado: 1
Última edición: 03/01/2008 13:51
Real Madrid: Rey de España(31),Rey de Europa(9),Rey de todo un siglo de fútbol y de los que vendrán - Hala Madrid!!
DARKSONY
Para que pedir más, si ya lo tengo todo.??
Lugar: eño · 10964 mensajes · Colección
#6  Enviado: 15:03 03/01/2008

Si esque esta claro que en PSP toda conversion pinta de vicio Smilie A mi no me atraia en su dia especialmente el apretar un boton dependiendo de la accion, a ver este cuando salga si lo vuelvo a intentar y por lo menos me hace recordar el pasado Smilie

Saludos.
"¡No me importa quién sea el adversario.! Si me arranca los brazos, lo patearé hasta la muerte. Si me arranca las piernas, lo morderé hasta la muerte. Si me arranca la cabeza, lo miraré fijamente hasta la muerte. ¡Y si me arranca los ojos, lo maldeciré desde el infierno.! Aunque me hagan pedazos, es el camino que elegí."
Este tema está inactivo y no se puede replicar más.
Buscar en el foro: En foro: Tipo:
Foro de Vandal
Flecha subir